Christel en Stijn in Zambia!

28 hours...

28 uur nog om de laatste noodzakelijke spullen te halen, een rondje over de kermis te lopen, op bezoek te gaan bij de een, te ontbijten bij de Hema met de ander, opa en oma's een dikke kus te geven en alles bij elkaar te rapen wat we in de (ik vrees te kleine) backpacks willen stoppen. Ohja, ook de rit naar Düsseldorf, het inchecken en het afscheid nemen van onze mama's komt bij die 28 uur.

Op het moment dat ik dit typ zitten we in de trein van Nijmegen naar Venlo, want naast alle voorbereidingen voor Afrika hadden we ook nog een studio in Nijmegen die we wilden bezichtigen. Per 1 augustus is ie van ons! Druk druk, maar dat maakt onze zin in de komende tijd niet minder. In tegendeel zelfs, de eerste kriebels voor onze reis naar Zambia begin ik nu toch echt te voelen!! Vooral het lezen van verhalen van vrijwilligers die op dit moment in Zambia zitten laat me wensen dat het zo snel mogelijk dinsdag is.

In de afgelopen week hebben we nog heel wat kilo's aan bagage gekocht, de laatste belangrijke info gekregen en zijn we ook te weten gekomen hoe ons gastgezin eruit ziet: een alleenstaande moeder die de zorg draagt over haar neef/neefje. Hoe en wat precies zullen we donderdag vanzelf gaan zien. Dinsdag (wat dus echt al morgen is) vliegen we om 21:20u vanuit Düsseldorf richting Dubai. Niet geheel in de juiste richting dus... Deze tussenstop duurt zo'n 3,5 uur. Gelukkig valt er genoeg te zien op zo'n enorm vliegveld waardoor we hopelijk niet al op elkaar uitgekeken raken voor we überhaupt in Zambia zijn aangekomen. Vanuit Dubai door naar Lusaka, hoofdstad van Zambia, voor een tweede tussenstop (ong. 1,5 uur). Om 17:20u zijn we dan er dan eindelijk: Livingstone! Hier worden we als het goed is opgewacht door de partnerorganisatie van Travel Active.

Heel veel meer dan dit weten we zelf ook nog niet. Wel leuk om te vertellen: onze (eerste) safari staat al vast, op 1 en 2 augustus naar Botswana! We hebben al verhalen gehoord en deze beloven wat, zin innnn! Veel mensen hebben me trouwens ook al gevraagd of ik mijn spullen al allemaal gepakt heb. Uhhm… nee? Zal wel iets kenmerkends voor mij zijn, alles op het laatste moment. Maar no worries, morgenvroeg ga ik beginnen! Stijn begint sinds gisteren ook een klein beetje stress te voelen trouwens, niets ernstigs hoor gewoon gezonde spanning (ik citeer: “Joa det is veur mich ff allemoal tevuul”, haha).

Ik ga bij deze weer verder met aftellen. Zodra we in Zambia zijn en de mogelijkheid hebben, zullen we weer iets van ons laten horen!

Liefs Christel en Stijn

Ps. Sinds vanmorgen een koortslip. Huilen.

Hakuna Matata

Adelina

Haha koortslip.

Fam. van Deursen Molenstraat

Stijn en Christel heel veel plezier en een goede reis! Hoop dat jullie er veel van op steken. En hopen dat jullie dan weer een ervaring rijker zijn. Groetjes!!

Family Tup

Chris en Steen,
Spannenddddd!
Morgen komen we nog even knuffelen en dan gaat het grote avontuur beginnen!
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.
Veel liefs van ons en een hele dikke kus van Sterre. (Ik weet niet of ze jullie wel zolang kan missen....) ????

Peter en Door Verscharen

Stijn en Kristel,
We wensen jullie een heel goede reis. Hopelijk zien jullie bij de safari de Big 5!

Peter & Linda

Wij houden contact!! En gaan de blog volgen! We wensen jullie heel veel succes en bovenal veel plezier! Een heeele goede reis gewenst!

Relax and enjoy!

Daan Kai Ivi Bianca

Geniet geniet geniet!!!
Heel veel plezier...

Nel Jacobs

Hoi Stijn en Christel,wat goed dat jullie daar vrijwilligerswerk gaan doen,daar zullen de mensen daar blij mee zijn en jullie zijn straks een ervaring rijker voor de rest van jullie leven,en Stijn denk eraan ff niet knuffelen met Christel (ha ha) voor je het weet heb je ook een koortslip en dat wil je niet,heel veel succes en we gaan jullie volgen groetjes Nel en Karel

Guus, Carin, Janny en Bjorn

Stijn en Christel,

Wat fijn om te horen dat de reis goed verlopen is!
Rust maar goed uit zodat jullie morgen een goede eerste indruk krijgen van de basisschool waar jullie gaan werken!
Geniet er vooral van!
Heel veel plezier en succes voor morgen.

Liefs,
Pap en mam